Natürlich läuft das nicht per Zufall so ab, so dass Shinyframes etliche Milliarden Durchgänge gemacht hat, bis mal ein paar Formen zustande gekommen sind. Das ist schon verdammt wholesome, die kleinen Bällchen für einen kurzen Moment in Form springen zu sehen. „Bouncing Balls, Beautiful Patterns“ bedient sich eines kleinen Simulations-Tricks:
„Satisfying simulations of bouncing balls obeying physical laws; for a fleeting moment during the simulation, the balls pass through a beautiful regular arrangement. Each sequence is obtained by joining two simulations, both starting from the time in which the balls are arranged regularly. One simulates forward in time, one backwards.“
Hier gibt es noch ein paar weitere Informationen zum technischen Ablauf:
„Simulation timestep is 1/19200 seconds (probably way shorter than needed). Video is rendered at 60 fps and uses 32x temporal supersampling to yield accurate motion blur of fast-moving balls. Simulating and rendering one 20-second sequence takes approximately 1 hour. Binaural audio is rendered using pyo and accounts for impact strength (affects pitch and volume) and position (using the Vector Base Amplitude Panning algorithm and Head Related Transfer Function).“
Quelle: kraftfuttermischwerk
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