Der in Beirut lebende Fotograf Serge Najjar weiß es, aus vermeintlich langweiligen Gebäudestrukturen das Beste rauszuholen. Ein paar Fenster-Öffnungen in Rohbauten, ein paar alte Steinsäulen oder einfach nur ein Treppensims – nichts ist unspektakulär genug für ihn, um es nicht in seinem Aufbau zu erfassen und mithilfe smarten Menschen-„Einbaus“ zu mehr werden zu lassen. Frei nach seinem Arbeitsmotto:
„It is not about what you see but how you see it“
„Serge Najjar’s pictures place the viewer within a world where reality and fantasy meet. They capture the passing of time, or a space where the transient disposition of man would inhabit ideal radical constructions. Motionless variations on a theme, the photographs engage in a dialogue, complete each other or not, but always create a singular space that is inhabited by the onlooker within the space they are presented in. In a sort of backward movement, Najjar uses photography in the digital age while adhering to an approach that embraces the formal rigour better known from analog photography. Always on foot across the city, the photographer tracks down architecture, surfaces and “ordinary” shapes which when seen from unusual angles appear as surreal figures. One click and the concert of the outdoors is frozen into evidence.“ (official about)
Weitere tolle Aufnahmen von Serge Najjar gibt es auf dem Instagram-Profil des libanesischen Fotografen zu sehen. Repräsentiert wird Najjar übrigens von Galerie Tanit. Und auf Opumo.com gibt es noch ein lesenswertes Interview mit ihm (in englischer Sprache).
Quelle: bewaremag
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