Es gibt Multiplayer und Single Player – aber was ist mit „Zero Player“, dachte sich Sam Hogan und hat versucht, ein Spiel zu entwickeln, das sich selbst spielt. Herausgekommen ist „Cell Machine“, das zwar in gewisser Weise doch ein recht klassischer Puzzler ist, bei dem der Spieler (doch einer!) eine Ausgangslage schaffen muss, die nach Ablauf verschiedener Logik-Blöcke zum gewünschten Resultat führt. Viel interessanter als das letztliche Spiel finde ich aber, dass Hogan uns bei seiner Entwicklungsarbeit zuschauen lässt, die im Rahmen des „GMTK Game Jam“ binnen gerademal 48 Stunden abgelaufen ist.
„Is a game with no players possible? Well… I made one (sorta)“
Hier könnt ihr „Cell Machine“ selbst spielen bzw. sich selbst spielen lassen.
„There are different types of cells with specific functions. A mover cell moves in one direction and pushes any cells in its way. A rotate cell will spin cells that touch it. A generator cell with duplicate another cell. game development. The idea is that combining these will lead to emergent gameplay (with the goal being to destroy enemy cells). During this game development marathon, I added animations, made some levels, attempted pixel art, made some more levels, programmed dragging and controls, and added even more levels. I finished the game about 4 hours before the deadline, which gave me plenty of time to make builds and submit. After that I actually fixed a bug and added level saving, and updated everything an hour before the deadline. So I think I started to scratch the surface of emergent gameplay, something I’ve always wanted to do. The game is called Cell Machine, it’s available on web/PC for now, but I might port it to mobile, but only if I can come up with a good title for that video lol.“
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